Aktualitātes

 

4. decembrī plkst. 15:00, LIAA Ogres biznesa inkubators aicina uz semināru “Šķīrējtiesas loma mūsdienu biznesā”. Šobrīd kā tirgus ekonomikas priekšrocība pastāv lieliska iespēja - izvēlēties. Liela nozīme biznesā ir izvēlei strīdu risināšanas veidos. Rīgas šķīrējtiesas seminārā ikviens varēs pats izanalizēt situāciju un veikt pareizu izvēli. 

Semināra laikā tiks apskatīti sekojoši jautājumi:

  1. Šķīrējtiesa - kas tas ir un kāpēc tā ir nepieciešama biznesa juridisko procesu stabilizēšanai;
  2. Jauns Šķīrējtiesas likums uzņēmējdarbības kontekstā:
  3. Šķīrējtiesas kompetence jeb ar kādiem strīdiem var griezties;
  4. Šķīrējtiesas līgums, atruna un viss, kas ir nepieciešams dokumentos;
  5. Svarīgas nianses strīdos ar fiziskām personām jeb kā novērst problēmas ar PTAC;
  6. Valsts tiesas un šķīrējtiesas salīdzinājums - visi plusi un mīnusi;
  7. Šķīrējtiesa - vissastopamākās problēmas un to risinājums;
  8. Kā risināt strīdu ar ārzemju partneri savā teritorijā?
  9. Kas notiek pēc sprieduma saņemšanas un kas ir izpildraksts?

Semināra lektore: Ilga Jansone - Rīgas šķīrējtiesas kancelejas vadītāja. Speciālists, caur kura rokām katru nedēļu iziet desmitiem dažāda satura līgumu, lietu, spriedumu un problēmu. Ilga, kā kompetents konsultants, ātri un kvalitatīvi risina radušos jautājumus un to problemātiku tā palīdzot uzņēmējiem. Ir liela pieredze šķīrējtiesvdības un uzņēmējdarbības jomā.

Par Rīgas šķīrējtiesu:

Rīgas šķīrējtiesa (RŠT) ir viena no vecākajām (20 gadi) un pieredzējušākajām šķīrējtiesām Latvijā, kā arī lielākā šķīrējtiesnešu skaita ziņā. Šobrīd sadarbībā ar RŠT strādā 58 augsti kvalificēti tiesneši, plaši pazīstami Latvijas un citu valstu juridiskajā sfērā.

Reģistrācija pasākumam: http://www.liaa.gov.lv/lv/pasakumi/seminars-skirejtiesas-loma-musdienu-biznesa-ogre

(25.11.2019.)

 

SEB grantu programmā (ie)dvesma astoņām biznesa idejām piešķir 70 000 eiro

Noslēdzoties SEB bankas, Jūrmalas pilsētas, Ķekavas, Mārupes, Olaines, Siguldas, Ropažu un Stopiņu novadu kopīgi rīkotās grantu programmas jauno uzņēmēju atbalstam (ie)dvesma trešajai sezonai, izvēlētas astoņas perspektīvākās biznesa idejas. Kopumā biznesa ideju autori saņems 70 000 eiro to īstenošanai.

SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars“Grantu programma (ie)dvesma ir programma darītājiem, tādēļ man ir prieks redzēt, ka šī iniciatīva ar katru gadu aug un attīstās. Lai Latvijā nākotnē būtu arvien vairāk gan lielu, gan vidēju uzņēmumu, mums šodien jāatbalsta mazu uzņēmumu attīstība, jāveicina, lai vairāk jauni cilvēki ienāk uzņēmējdarbībā un uzņemas atbildību par savu ideju īstenošanu. Šīs (ie)dvesmas sezonas biznesa idejas, kuras saņēma grantus, ir lielisks apliecinājums, ka mēs ejam pareizajā virzienā.”  

SEB bankas grants 10 000 EUR apmērā piešķirts Kristapam Kirilopvam no Olaines, lai attīstītu kaltētas produkcijas – zivju gardumu ražošanu mājdzīvniekiem. Tas ir 100% dabīgs augstas kvalitātes produkts, kas neveicina aptaukošanos, ar kuru saskaras ne tikai cilvēki, bet arī mājdzīvnieki.

Jūrmalas pilsētas grantu 10 000 EUR apmērā saņems jūrmalnieks Guntars Anspoks ar projektu “Sajūtu čiekuri”, kas ir pie kokiem piestiprinātas atpūtas vietas divu metru augstumā virs zemes. Kā apgalvo idejas autors – “Sajūtu čiekuri” būs lielisks veids kā atpūsties brīvā dabā, vērot dabu, saulrietus, krītošas zvaigznes vai pat nodarboties ar jogu. Tas ir jauns, Latvijā vēl mazpazīstams produkts un šobrīd konkurentu vēl nav.

Savukārt Ķekavas novada domes grantu 8 537 EUR apmērā saņems uzņēmums Cake Fab, kas iegūtos līdzekļus izmantos, lai attīstītu konditorejas izstrādājumus-saldētu musa desertu ražošanu. 

Mārupes novada domes grants 10 000 EUR apmērā piešķirts uzņēmums SIA “Telpnīca”, lai attīstītu dronu skolu Mārupē. Idejas ietvaros paredzēts nodrošināt jaunāko tehnoloģiju robotikas nodarbības skolēniem – FPV dronu konstruēšanu un pilotēšanu. 

Olaines novada domes granta finansējums 10 000 EUR apmērā piešķirts uzņēmumam EOF Consulting, kas nodrošinās datormodelēšanas pakalpojumus ražošanas uzņēmumiem. Kā saka idejas autori: “Mēs optimizējam ražošanas procesus un iekārtas, izmantojot datormodelēšanas rīkus un teicamas fizikas zināšanas.”

Siguldas novads šogad nolēma atbalstīt divus biznesa projektus. Grantu  6 000 EUR apmērā saņems uzņēmums Bee Tech Services, kas izstrādājis aplikāciju dravniekiem. Produkts ir digitālā (web un mobilā) aplikācija BeeKing, kura ir paredzēta biškopju darba atvieglošanai, pierakstu veikšanai un darbu plānošanai. Savukārt grants 4 000 EUR apmērā piešķirts Bērnu centram ar projektu “Lego robotikas nodarbības”. Šo nodarbību apguve sekmēs bērnu interesi par eksaktajām zinībām, attīstīs loģisko domāšanu un spriestspēju, palīdzēs padziļinātāki apgūt pirmsskolas un sākumskolas mācību programmu.

Stopiņu novada pašvaldība, kas šogad projektā iesaistījās pirmo gadu, grantu 10 000 EUR apmērā piešķīra uzņēmumam Spirulina Nord. Uzņēmums iegūto finansējumu ieguldīs svaiga spirulīna, kas ir pārtikas produkts, audzēšanā. SpirulinaNord ir izstrādāta unikāla un ekonomiska tehnoloģija, kas ļauj izdevīgi šo tropu mikro aļģi audzēt ziemeļu klimatā.

Grantu programmas aizsācējiem SEB bankai, Jūrmalas pilsētai, Mārupes, Olaines Siguldas un Ķekavas novadiem, šogad pievienojās arī Ropažu un Stopiņu novadi, paplašinot grantu programmas darbības teritoriju un finansējuma apjomu.

Kopumā šogad grantu programmā tika iesniegtas vairāk nekā 50 biznesa idejas. Iesniegtos projektus vērtēja žūrijas komisija, kuras sastāvā ir gan uzņēmējdarbības profesionāļi, gan pašvaldību pārstāvji.

Grantu programma “(ie)dvesma” tika uzsākta 2017. gadā. No saņemtajiem vairāk nekā 30 projektiem žūrija atlasīja sešus grantu ieguvējus, kopumā tiem piešķirot 40 000 eiro. Savukārt 2018. gadā no saņemtajiem vairāk nekā 50 projektiem žūrija atlasīja septiņus grantu ieguvējus, kopumā piešķirot 60 000 eiro. Plašāka informācija par grantu programmu un tajā atbalstītajiem projektiem pieejama www.seb.lv/iedvesma

Informāciju sagatavoja:
Ieva Bethere, SEB bankas Uzņēmumu segmenta komunikācijas vadītāja 

(20.11.2019.)

 

Aicinām pieteikt kandidātus STOPIŅU NOVADA UZŅĒMĒJU GADA BALVAI 2019

No 2019.gada 1.oktobra līdz 15.novembrim Stopiņu novada iedzīvotāji, uzņēmēji un pašvaldības iestādes tiek aicinātas pieteikt uzņēmumus, kas 2019.gadā savā jomā bijuši labākie un veiksmīgākie, sekmējot uzņēmējdarbības vides attīstību novadā un veicinājuši uzņēmumu izaugsmi.

Ņemot vērā statistikas datus par 2019.gadu, Stopiņu novada dome izvirzīs laureātus šādām nominācijām:

  1. LIELĀKAIS NODOKĻU MAKSĀTĀJS VID
  2. LIELĀKAIS NEKUSTAMĀ ĪPAŠUMA NODOKĻA MAKSĀTĀJS
  3. LIELĀKAIS DABAS RESURSA NODOKĻA MAKSĀTĀJS
  4. LIELĀKAIS EKSPORTĒTĀJS  
  5. NOZĪMĪGĀKIE SADARBĪBAS PARTNERI 2019 

Kopš 2019.gada sākuma Stopiņu novadā aktīvi darbojas Stopiņu uzņēmēju biedrība. Stopiņu uzņēmēju biedrība tiks aicināta izvirzīt savu laureātu nominācijai:

6.STOPIŅU UZŅĒMĒJU BIEDRĪBAS SPECIĀLBALVA 2019

Iedzīvotāji un uzņēmēji tiek aicināti izvirzīt kandidātus šādām nominācijām:

7.GADA LABĀKAIS DARBA DEVĒJS

8.GADA POPULARITĀTE

9.GADA PAKALPOJUMA SNIEDZĒJS 

10.GADA TŪRISMA PAKALPOJUMA SNIEDZĒJS 

11.GADA VIESMĪBLĪBA 

12.GADA UZ SOCIĀLĀM VĒRTĪBĀM BALSTĪTS UZŅĒMĒJS

13.GADA MEISTARS

UZŅĒMĒJU GADA BALVAI var pieteikt komercsabiedrības, to filiāles un struktūrvienības, kas saimniecisko darbību veic Stopiņu novada teritorijā neatkarīgi no juridiskā statusa un darbības nozares, kā arī uzņēmējus, lauksaimnieciskās ražošanas un citu aroddarbību veicējus – fiziskas personas, kas ir reģistrējušas un saimniecisko darbību veic Stopiņu novadā. Katrā nominācijā var ierakstīt 2 uzņēmumu nosaukumus. UZŅĒMĒJU GADA BALVAS laureāti no 7.-13.nominācijai tiks noteikti, apkopojot aptaujas rezultātus.

Iedzīvotāju balsojums norisināsies līdz 15.novembrimAptauja elektroniski aizpildāma šeit: https://stopini.lv/lv/forma/uznemeju-gada-balva

Aptaujas anketas drukātā veidā pieejamas arī novada iestādēs, kur tās varēs atstāt APTAUJAS ANKETU KASTĪTĒS:

  • Stopiņu novada domē
  • Ulbrokas bibliotēkā
  • Sauriešu bibliotēkā
  • Ulbrokas dienas centrā
  • Upesleju dienas centrā
  • Sauriešu dienas centrā
  • Līču dienas centrā
  • Cekules dienas centrā

ANKET izdrukai pieejamai ŠEIT.

UZŅĒMĒJU GADA BALVAS 2019 tiks pasniegtas šā gada 14.decembrī Stopiņu novada māksliniecisko kolektīvu Ziemassvētku koncerta laikā.

(01.10.2019.)

 

20.septembrī Ulbrokā plkst.11:00 seminārs jaunreģistrētajiem nodokļu maksātājiem - saimnieciskās darbības veicējiem

Stopiņu novada dome sadarbībā ar Valsts ieņēmumu dienestu 2019.gada 20.septembrī no plkst.11:00-15:00 rīko semināru jaunreģistrētajiem nodokļu maksātājiem (saimnieciskās darbības veicējiem un individuālajiem komersantiem). 

Seminārs norisināsies Ulbrokā, LLU LTZ institūta semināra telpās, 2.stāvā, Institūta ielā 1. Varēs uzzināt informāciju par grāmatvedības kārtošanu vienkāršā ieraksta sistēmā un citus jautājumus, iedzīvotāju ienākuma nodokļa un valsts sociālo apdrošināšanas iemaksu aprēķināšanu no saimnieciskās darbības, par mikrouzņēmuma nodokli, kā arī par elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) iespējām.

Aicinām pieteikt savu dalību semināram elektroniski,  aizpildot anketu līdz 19.septembrim: https://forms.gle/gchLKg87qZDkdVQN6

(27.08.2019.)

 

Grantu programmā “(ie)dvesma” šogad jaunajiem uzņēmējiem būs pieejami 80 000 eiro

Pievienojoties diviem jauniem partneriem – Ropažu un Stopiņu novadiem, kopējais jaunajiem uzņēmējiem pieejamo grantu apmērs programmā “(ie)dvesma” šogad ir pieaudzis līdz 80 000 eiro. Programmas “(ie)dvesma” grantus varēs saņemt gan jau strādājoši uzņēmumi, gan vēl neīstenotu biznesa ideju autori. Projektu pieņemšana sāksies 2. septembrī, bet jau šobrīd programmas īstenotāji aicina visus interesentus iepazīties ar konkursa nosacījumiem. 

Grantu programmas aizsācējiem un iepriekšējā gada sadarbības partneriem - SEB bankai, Jūrmalas pilsētai, Mārupes, Olaines, Ķekavas un Siguldas novadiem, šogad pievienojušies arī Ropažu un Stopiņu novadi, paplašinot grantu programmas darbības teritoriju un finansējuma apjomu. Katrs no partneriem piešķirs 10 000 eiro finansējumu, uz kuru varēs pretendēt uzņēmumi, kas veic vai plāno veikt saimniecisko darbību kādā no septiņām grantu programmā iesaistītajām pašvaldībām un uzņēmumi, kuri ir dibināti pirms ne vairāk kā trim gadiem.

Maksimālā naudas summa vienam grantam ir 10 000 eiro, un šogad plānots izsniegt vismaz astoņus grantus. Granta līdzekļus varēs izmantot saimnieciskiem mērķiem esošā biznesa attīstīšanai vai arī jauna uzņēmuma izveidei, lai uzsāktu savu biznesu.

“Mūsu stāsts kā uzņēmējam sākās tikai pateicoties grantu programmai “(ie)dvesma”, jo visu laiku darbojos mājražotāja līmenī. Savukārt grantu programma “(ie)dvesma” bija kā atspēriens jaunam solim - nodibināt SIA, atrast telpas, pievienot sev palīgus un paplašināt darbību kopumā,” stāsta granta 2018. gada ieguvēja - SIA “Divendi” - dibinātāja Dina Ose. SIA “Divendi” pamatdarbība ir kostīmu ražošana. SIA “Divendi” savu produkciju šobrīd eksportē uz tādām valstīm kā ASV, Vāciju, Lielbritāniju, Franciju, Austrāliju, Izraēlu, Kanādu.

”Mēs esam kā piemērs, ka ir iespējams dabūt šādu atbalstu, kas mums ir devis iespēju attīstīties jau nākamajā līmenī - pārlekt no mazā mājražotāja uz lielo mājražotāju,” stāsta SIA ”Smalkais muslis” dibinātāja, zīmola vadītāja Ieva Biķe.  Savukārt uzņēmuma otra īpašniece Ilze Kalāce-Bērziņa norāda uz nākotnes plāniem: ”Mūsu nākotnes plānos ir pāriet uz lielākām ražošanas telpām. Un, tā kā esam pieejami arī Igaunijā, tad mēs vēlētos aptvert visu Baltijas tirgu.”

Projektu pieņemšana sāksies 2. septembrī, un tā noslēgsies 30. septembrī. Iesniegtos projektus vērtēs žūrijas komisija, kuras sastāvā būs uzņēmējdarbības profesionāļi un pašvaldību pārstāvji. Rezultātu paziņošana un uzvarētāju apbalvošana notiks 14. novembrī.

Pirms projektu iesniegšanas katrā no pašvaldībām notiks seminārs, lai palīdzētu jaunajiem uzņēmējiem labāk sagatavoties dalībai grantu programmā.

27. augustā seminārs Ķekavā

28. augustā seminārs Siguldā

03. septembrī seminārs Ulbrokā, Stopiņu un Ropažu grantu programmas jaunajiem dalībniekiem, Ulbrokas dienas centrā(Institūta iela 1, Ulbroka, Stopiņu novads) plkst.16.00. Aicinām interesentus reģistrēt savu dalību seminārā, aizpildot anketu https://forms.gle/DykaGEodydGw9b8c8 

04. septembrī seminārs Jūrmalā

05. septembrī seminārs Mārupē (Mārupes un Olaines grantu programmas jaunajiem dalībniekiem)

Žūrijas komisijā darbosies pārstāvji no SEB bankas, Jūrmalas pilsētas domes, Ķekavas novada pašvaldības, Mārupes novada Domes, Olaines novada pašvaldības, Siguldas novada pašvaldības, Ropažu novada pašvaldības, Stopiņu novada domes, attīstības finanšu institūcijas “ALTUM”, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Jūrmalas Biznesa inkubatora, Jūrmalas pilsētas domes Uzņēmēju konsultatīvās padomes, biedrības “Ķekavas Novada uzņēmēju padome”, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras, Mārupes novada Uzņēmējdarbības atbalsta konsultatīvās padomes, Nodibinājuma “Olaines novada uzņēmējdarbības atbalsta centrs”, Siguldas novada Uzņēmēju konsultatīvās padomes, biedrības ”Ropažu novada uzņēmēji”, biedrības “Stopiņu novada uzņēmēju biedrība”.

Saņemto pieteikumu atlase notiks četrās kārtās, izvērtējot gan to atbilstību programmas kritērijiem, gan biznesa plānu un idejas potenciālu, kā arī dalībnieku prezentācijas un atbildes uz žūrijas jautājumiem. 

Grantu programma “(ie)dvesma” tika uzsākta 2017. gadā. No saņemtajiem vairāk nekā 30 projektiem žūrija atlasīja sešus grantu ieguvējus, kopumā tiem piešķirot 40 000 eiro. Savukārt 2018. gadā no saņemtajiem vairāk nekā 50 projektiem žūrija atlasīja septiņus grantu ieguvējus, kopumā piešķirot 60 000 eiro. Plašāka informācija par grantu programmu un tajā atbalstītajiem projektiem pieejama www.seb.lv/iedvesma

 

Papildu informācijai:
Ieva Bethere, SEB bankas Uzņēmumu segmenta komunikācijas vadītāja - 29550199, ieva.bethere@seb.lv
Vairāk par SEB grupu Latvijā:
Twitter/SEB_Latvia, Facebook/SEB.Latvia, Skype/SEB_Latvija, YouTube/SEBlatvia
www.seb.lv

(06.08.2019.)

 

Bērnudārzs “Karlson”: “Jau 20 gadus mūsu darbs ir mūsu hobijs.”

Šogad privātais bērnudārzs “Karlson” svinēja 20 gadu jubileju, kas bērnudārza administrācijai un kolektīvam ir lieli un nozīmīgi svētki. Šajos 20 gados bērnudārzs “Karlson” var lepoties ar 3 mājīgām un labiekārtotām bērnudārza filiālēm: 
Rīgā, Teikā, Apes ielā 3A,
Juglā, Brīvības gatvē 393,  
Stopiņu nov., Vālodzēs, Lazdu ielā 2. Visas filiāles ir pārbūvētas un nodotas ekspluatācijā bērnudārza vajadzībām, savukārt filiāle Vālodzēs no paša sākuma tika celta kā bērnudārzs. 

Stopiņu novada “Karlson” filiāle ēka tika celta 2008. gadā speciāli bērnudārza vajadzībām, līdz ar to, bērnudārza administrācija īpašu uzmanību veltīja vietas izvēlei. Tieši tāpēc bērnudārzs atrodas Vālodzēs - unikālā vietā, svaigā gaisā, netālu no meža un ezera, bet tajā pašā laikā ērti piebraucamā un apdzīvotā vietā. Bērnu rīcībā ir nodoti 2340 m2, ēku platība ir 550 m2, iežogotais pagalms ir aprīkots ar dažādām bērnu izklaides un attīstības iekārtām, smilšu kastēm u.c. Šīs filiāles priekšrocība ir tā, ka bērniem labos apstākļos ir iespēja pavadīt dienu svaigā gaisā pavisam netālu no Rīgas robežas, tikai 7 km attālumā. 

Kaut gan bērnudārzam "Karlson" ir 3 filiāles dažādās vietās Rīgā un Pierīgā, visas filiāles apvieno kopīgas vērtības. Tā kā bērnudārzu apmeklē dažādu tautību bērni, kuri ar prieku apgūst gan latviešu, gan krievu valodas, sava darbā "Karlson" cenšas saglabāt nacionālās kultūras vērtības un tradīcijas, kā arī motivēt bērnus apgūt dažādas valodas. Līdz ar to visās filiālēs tiek nodrošināta bilingvāla izglītība, grupiņas ir bilingvālas, pedagogi ikdienā runā ar bērniem latviešu un krievu valodās, īpašu uzmanību veltot latviešu valodas nodarbībām. Tas nozīmē, ka “Karlson” pirmskolas izglītības iestādes absolventi var mācīties gan latviešu, gan mazākumtautību skolās. 
Papildus ikdienas nodarbībām, "Karlson" bērnudārzos pie privātiem pedagogiem iespējams apgūt angļu valodu, dejošanu un dziedāšanu labas akustikas mūzikas nodarbību zālē. Krieviski runājošiem mazulīšiem ir iespēja apgūt latviešu valodu pie profesionāla pedagoga.

Privātā pirmskolas izglītības iestādes “Karlson” dzīve tiek aktīvi atspoguļota sociālajos tīklos, gan Facebook, gan Instagram. Bērnudārza sociālo tīklu kontos var atrast bildes un video no pasākumiem, gan noderīgu informāciju par aktuālām aktivitātēm bērnudārzā, gan arī dažu labu padomu topošo bērnudārznieku vecākiem. 

Īpaša atmosfēra valda arī bērnudārza kolektīvā. "Karlson" kolektīvs - tā ir liela, draudzīga profesionāļu komanda, kas sastāv no 40 cilvēkiem. "Karlson" strādā kvalificēti pedagogi, muzikālie darbinieki, logopēdi, kā arī pedagogu palīgi ar lielu pieredzi. Daudzi no viņiem sadarbojas ar "Karlson" jau 5-10 gadus!  

Privātā bērnudārza "Karlson" galvenais mērķis ir, ievērojot bērnu individuālās īpatnības un spējas, veicināt bērnu vispusīgu un harmonisku attīstību, sagatavot tos skolai. Bērnudārza kolektīvs cenšas, lai bērni būtu laimīgi, izglītoti un vecāki būtu apmierināti ar bērnudārza darbu.

SIA KARLSONS PLUS administratore
Zane Žeglova

(27.06.2019.)

 

Informatīvs seminārs - Eiropas Biznesa atbalsta tīkls: Tava uzņēmuma iespējas 65 pasaules valstīs (Ogrē)

Ogres biznesa inkubators aicina uz bezmaksas informatīvo semināru par Eiropas Biznesa atbalsta tīkla sniegtajām iespējām uzņēmējiem!

Eiropas Biznesa atbalsta tīkls (Enterprise Europe Network – EEN) ir lielākais uzņēmējdarbības un inovāciju atbalsta kontaktpunktu tīkls pasaulē, kas sniedz praktisku informāciju uz specifiskajiem jautājumiem Eiropas Savienības uzņēmējiem. EEN sniedz bezmaksas pakalpojumus un palīdz uzņēmējiem meklēt starptautiskos sadarbības partnerus, kā arī sniedz konsultācijas par likumdošanu un uzņēmējdarbības aspektiem, un pieeju finansējumam, kā arī īsteno uzņēmumu tehnoloģiju un inovāciju auditus.

Vairāk informācijas un pieteikšanās anketa atrodama ŠEIT.

*** *** ***

Noslēgusies Ogres biznesa inkubatora astotā uzņemšana

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Ogres biznesa inkubatorā noslēdzies jau astotais biznesa ideju atlases konkurss atbalsta un pakalpojumu saņemšanai radošajās nozarēs. Astotajā uzņemšanā uzņemti 5 uzņēmumi inkubācijas un 15 biznesa ideju autori pirmsinkubācijas atbalsta programmā. Papildus tekstila, kokapstrādes, izklaides nozarēm, klāt pievienojušās arī jaunas un līdz šim inkubatorā maz pārstāvētas nozares — IT un arhitektūra. 
Esam gandarīti, ka interese par LIAA Ogres biznesa inkubatoru joprojām pieaug - pavasara uzņemšanā saņēmām vislielāko pieteikumu skaitu uzņemšanai inkubācijā, šoreiz – 13. Uzņēmumiem ideju netrūkst, tās kļūst arvien interesantākas un pārliecinošākas.  
Šajā reizē pirmsinkubācijā ir pievienojušies jauni, līdz šim inkubatorā nebijuši jomu pārstāvji, piemēram, tūrisma, sevis attīstības un izzināšanas pasākumi, foto un video pakalpojumi, veselīga dzīvesveida veicināšanas pakalpojumi. Neiztrūkstoši ir dažādu apģērbu ražošanas uzsācēji. Arvien vairāk pakalpojumu sniedzēji kā līdzekli savu pakalpojumu izplatīšanai izvēlas dažādu IT risinājumu izstrādi.  
Inkubācijas programmā kopā uzņemti 5 jaunie uzņēmēji, to vidū «VR Development», kas jau tuvākajā laikā izstrādās virtuālās realitātes zoodārzu, kura lietotāji varēs ne tikai ceļot, bet arī izglītoties. Biznesa idejas pamatā ir izveidot virtuālās realitātes vidi, kurā lietotājs var aplūkot dzīvniekus to dabīgajā vidē, papildus saņemot iespēju izzināt par vidi un dzīvniekiem, kas tajā mīt.

SIA “MASPRO” piedāvās būvtehniskus ugunsdrošus produktus – revīzijas lūkas, blīvlentas, manžetes, krāsas u.c. produktus. SIA “MASPRO” ir vienīgais uzņēmums Latvijā, kas ražos šādus produktus un tie būs atbilstoši visiem Latvijas un ES normatīviem. Šobrīd uzņēmums ir produktu izstrādes un sertificēšanas procesā. 
SIA “Visas Iespējas” ir pirmais uzņēmums LIAA Ogres biznesa inkubatorā, kas ieguvis sociālā uzņēmuma statusu, kas izstrādājis unikālu web platformu jauniešiem, kur vienuviet apkopotas darba, prakses, mācību un sevis attīstības iespējas un dažādi konkursi tieši jauniešu auditorijai. 
Arhitektūras projektēšanas uzņēmums SIA “Trīs arhitektūra” savā pastāvēšanas laikā sevi jau ir pierādījuši, veiksmīgi sadarbojoties ar lielākajiem Latvijas arhitektūras birojiem, kā arī jau saņēmuši vairākas starptautiskas atzinības arhitektūras konkursos. Uzņēmuma pamatā ir spēcīga arhitektu komanda ar speciālistiem dažādās nozarēs. 

Priecājamies dalībnieku vidū redzēt SIA “DIAMONDS FOOD GROUP” – pienu un glutēnu nesaturošu konditorejas izstrādājumu ražotāju. Zīmola Dabas Dimanti  1/3 produkcijas sastāvu veido dārzeņi, kas nākuši no Latvijas zemnieku saimniecībām. Uzņēmums sevi jau pierādījis vietējā tirgū – produkti atrodami dažādu lielāku un mazāku veikalu plauktos, kā arī Narvesen tīklā. Kā nākamais izaicinājums uzņēmumam ir attīstīt sevi eksporta tirgū. 

Nākamā uzņemšana LIAA biznesa inkubatoros plānota 2019. gada rudenī. Kā ierasts LIAA Ogres biznesa inkubators īsi pirms uzņemšanas rīkos informatīvus pasākumus, kuru laikā stāstīs par pieteikšanās procesu un ieguvumus no dalības inkubācijas un pirmsinkubācijas atbalsta programmās. Informācija par gaidāmajiem pasākumiem tiks publicēta inkubatora Facebook lapā un LIAA mājaslapā. 

LIAA Ogres biznesa inkubators

*** *** ***

No 17.jūnija līdz 17.jūlijam varēs iesniegt projektu pieteikumus LEADER programmas 5.kārtā

Biedrība "Stopiņu Salaspils Partnerība" izsludina atklāta konkursa projektu iesniegumu pieņemšanas 5.kārtu Lauku attīstības programmas 2014. - 2020.gadam 19.2. pasākuma "Darbību īstenošana saskaņā ar sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju" ietvaros apstiprinātās sabiedrības virzītās vietējās attīstības stratēģijas ieviešanai.
Projektu iesniegumu pieņemšana notiks no 2019. gada 17. jūnija līdz 17. jūlijam. 5. kārtā pieejamais kopējais publiskais finansējums ir 267 277.25  EUR.

Projektu iesniegumi tiks pieņemti sekojošās rīcībās:
Mērķis/Rīcības    Atbalsta apmērs, EUR
M1 vietējās ekonomikas stiprināšanas iniciatīvas    163 523.67  
1.1.    Atbalsts jaunu produktu un pakalpojumu radīšanai, esošo produktu un pakalpojumu attīstīšanai, lauksaimniecības produktu pārstrādei, to realizēšanai tirgū un kvalitatīvu darba apstākļu radīšanai, darbinieku kompetenču un produktivitātes celšanai    133 523.67  
1.3.    Atbalsts vides radīšanai vai labiekārtošanai, kurā tiek realizēta vietējā produkcija, un jaunu realizācijas veidu īstenošana    30 000.00
M2 vietas potenciāla attīstības iniciatīvas    103 753.58
2.1.    Atbalsts vietējās teritorijas, ieskaitot dabas un kultūras objektu, sakārtošanai pakalpojumu pieejamībai, kvalitātei un sasniedzamībai    73 753.58
2.2.    Atbalsts sabiedrisko aktivitāšu (ieskaitot apmācību un interešu klubus, sociālās aprūpes vietas, kultūras, vides aizsardzības, sporta un citas brīvā laika pavadīšanas aktivitātes) dažādošanai vietējiem iedzīvotājiem.    30 000.00

Projektu īstenošanas termiņš:
    1. Ja tiek veikta būvniecība, teritorijas labiekārtošana projekta īstenošanas termiņš divi gadi no Lauku atbalsta dienesta lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu.
2. Ja projektu īsteno aktivitātē „Vietas potenciāla attīstības iniciatīvas” un projektā paredzētā attiecināmo izmaksu pozīcija „Ar projektu saistītā personāla atalgojuma un darbības nodrošināšana” izmaksas, kas pārsniedz 15% no projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas-divi gadi no Lauku atbalsta dienesta lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu.
3. Pārējiem projektiem projektu īstenošanas termiņš ir viens gads no Lauku atbalsta dienesta lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu.

Projektu iesniegšana:
Lauku atbalsta dienesta Elektroniskās pieteikšanās sistēmā (EPS) https://eps.lad.gov.lv/login  
Ar biedrības "Stopiņu Salaspils partnerība" sabiedrības virzīto vietējās attīstības stratēģiju 2015-2020. gada plānošanas periodam un projektu vērtēšanas kritērijiem var iepazīties  ŠEIT , kā arī biedrības "Stopiņu Salaspils partnerība" mājaslapā www.stopini-salaspils.lv  un Lauku atbalsta dienesta mājaslapā www.lad.gov.lv

Vietējās rīcības grupas nosaukums un adrese:
Biedrība "Stopiņu Salaspils Partnerība"
Institūta iela 1a, Ulbroka, Stopiņu novads, LV 2130

Kontaktinformācija:
Agnese Bērziņa, tālruņa nr. 29361190, e-pasts: agnese.projekti@gmail.com

(14.05.2019.)

 

20.maijā Ogres biznesa inkubators rīko bezmaksas semināru MAZO UZŅĒMUMU DARBA DEVĒJIEM

*** *** ***

Swedbank aicina uzņēmējus piedalīties Uzņēmēju pieredzes dienās 2019!

Uzņēmēju pieredzes dienas ir pieredzes apmaiņas iniciatīva Latvijā, lai veicinātu uzņēmēju zināšanu apmaiņu veiksmīgākai biznesa attīstībai.

UUzņēmēju pieredzes dienas Latvijā notiks jau otro gadu — šogad no 20. līdz 24. maijam. Tajās aicināti piedalīties visi Latvijas uzņēmēji, kuri vēlas dalīties pieredzē, lai mācītos un augtu. Esam pārliecināti, ka jebkura pieredze ir bagātība, jo īpaši uzņēmējdarbībā!

Pirms gada pieredzē dalījās vairāk nekā 70 dažādu uzņēmumu Latvijā, kuru pozitīvās atsauksmes un ieguvumi mudināja šo iniciatīvu turpināt.

Vairāk informācijas par Uzņēmēju pieredzes dienām 2019. lasīt mājaslapā www.pieredzesdienas.lv

Iniciatīvu rīko Swedbank sadarbībā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru un valsts attīstības finanšu institūciju ALTUM.

*** *** ***

 

Stopiņu uzņēmēju biedrība šī gada 26.martā aicina uz pasākumu “Uzņēmēju aktivitātes”

Stopiņu uzņēmēju biedrība (SUB) šī gada 26.martā  aicina uz pasākumu “Uzņēmēju aktivitātes”. Pasākumā biedrības jaunais biedrs -  Roberts Kecko iepazīstinās visus ar lietišķo apmācību spēļu izstrādes uzņēmuma - "Smart Games Club" darbu, organizējot praktisku nodarbību. Uzņēmums veido vienkāršas, pašmācošas spēles, lai uzņēmumi varētu viegli pielietot tās savu darbinieku apmācībā.

Pasākums notiks šī gada 26.martā, plkst.15.00, Ulbrokas vidusskolā kab. 2-9 (2.st.)

Aicināti visi interesenti, arī tie, kuri vēl nav SUB biedri.

Lūgums pieteikt dalību līdz š.g. 24.martam pa tālruni 29464547.
Vairāk informācijas par biedrību bar atrast mājaslapā: http://www.stopinuuznemeji.com


Uz drīzu tikšanos!
Ar cieņu, Stopiņu Novada Uzņēmēju Biedrības (SUB) valdes vārdā, Džuljeta Āboliņa

*** *** ***

ERAF finansē mācības uzņēmējiem un pašnodarbinātajiem

 

Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija (LIKTA) aicina mazos un mikro uzņēmumus,  kā arī pašnodarbinātās personas iesaistīties apmācību projektā “Mazo un mikro komersantu apmācības inovāciju un digitālo tehnoloģiju attīstībai Latvijā" (projekts Nr. 1.2.2.3/16/I/002), kas tiek īstenots sadarbībā ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (CFLA).

Projekta ietvaros tiek piedāvāti kursi par dažādām tehnoloģijām, kas palīdz efektīgi uzlabot darba ikdienu, ietaupīt laiku un resursus. Tiek piedāvāti kursi, piemēram, par e-parakstu, datu analīzi, personu datu drošību, digitālo mārketingu (Facebook, Wordpress, Etsy), grafiskajiem rīkiem (Adobe produkti) un citām tēmām.

Vairāk informācijas var atrast ŠEIT vai projekta mājaslapā: www.mmu.lv .

(06.03.2019.)

*** *** ***

5. martā Rīgas plānošanas reģions aicina sociālos un radošos uzņēmējus piedalīties kontaktu veidošanas pasākumā Rīgā un Siguldā

Rīgas plānošanas reģions aicina sociālos un radošos uzņēmējus piedalīties kontaktu veidošanas pasākumā Rīgā un Siguldā, kas notiks šī gada 5. martā. 

Pasākuma darba valoda: angļu valoda

Reģistrācija apmācībām šeit: https://ej.uz/estlatsocudLV

Uzņēmēju ievērībai: dalība ir bez maksas. 

Programma angļu valodā.

Seminārs tiek rīkots Interreg Igaunijas-Latvijas pārrobežu sadarbības programmas 2014 - 2020 projekta "Pārrobežu uzņēmējdarbības veicināšana sociālās un radošās industrijas nozarēs" (Social & Creative) ietvaros. 

Projekts tiek īstenots sadarbojoties Rīgas plānošanas reģionam (projekta vadošais partneris), Nodibinājumam "Jauno uzņēmēju centrs "Jobs&Society""Tartu Univeritātei un Tartu Radošās industrijas centram, sadarbībā ar biedrību "Sociālās inovācijas centrs". Projekts tiks īstenots periodā līdz 2019.gada maijam un tā laikā sociālās un radošās industrijas uzņēmumiem tiks piedāvāts piedalīties virknē pasākumu pārrobežu sadarbības veidošanai: gan iespēja doties pieredzes apmaiņas braucienos kopā ar Latvijas un Igaunijas radošajiem un sociālajiem uzņēmējiem un pašvaldību pārstāvjiem, gan piedalīties četru semināru apmācību modulī Latvijā un Igaunijā, gan apmeklēt projekta noslēguma pasākumu - izstādi/gadatirgu "Sociāls un radošs" Rīgā 13. aprīlī. 

Jana Briede 
Rīgas plānošanas reģiona 
Projekta vadītāja
www.rpr.gov.lv 

(28.02.2019.)

 

21.februārī plkst.18.00 SIA "Marko KEA" savā uzņēmumā rīko tikšanos Stopiņu novada uzņēmējiem.

Tiek gaidīti visi interesenti.

Vēlams pieteikt savu dalību - marko@marko.lv vai pa tālruni 67148963 (direktors - Ģirts Torgans)

Tikšanos organizē Stopiņu novada uzņēmēju biedrība.

(20.02.2019.)

 

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) biznesa inkubatori izziņo 2019. gada uzņemšanu un aicina jaunos uzņēmējus un biznesa ideju autorus pieteikties inkubācijas programmai.

No 2019. gada 1. marta līdz 20. martam tiks atvērta pieteikumu pieņemšana dalībai inkubācijas programmā LIAA Ogres biznesa inkubatorā. Inkubācijas programmā aicināti pieteikties uzņēmumi, kuri nav reģistrēti ilgāk par trim gadiem. Pieteikumus, kas parakstīti ar elektronisko parakstu un nosūtīti uz liaa@liaa.gov.lv, pieņems līdz 2019.gada 20.marta plkst. 23:59.

Pirmsinkubācijas programma ir piemērota gan fiziskām, gan juridiskām personām, kuras vēlas izvērtēt savas biznesa idejas dzīvotspēju. Sešu mēnešu garumā tā sniedz dalībniekiem visu nepieciešamo savas biznesa idejas attīstīšanai – aprīkotas darba telpas, mentoru un citu uzņēmēju atbalstu, seminārus un mācības par dažādām tēmām, kas saistošas uzņēmējiem un palīdz risināt viņu biznesaizaicinājumus, kā arī vērtīgus kontaktus un dalību lielākajā jauno uzņēmēju kopienā Latvijā.

Inkubācijas programmā papildus pirmsinkubācijas atbalstam dalībnieks saņem 50% līdzfinansējumu biznesa attīstībai nepieciešamo pakalpojumu iegādei, piemēram, grāmatvedībai, telpu nomai, dizainam, mārketingam, tehnoloģiskajām konsultācijām un prototipu izstrādēm, sertificēšanai, laboratoriju izmaksām u.c. Tāpat iespējams pretendēt 50% līdzfinansējumam līdz EUR 5 000 aprīkojuma un izejmateriālu iegādes izmaksu segšanai.

Interesenti – jaunie uzņēmēji un biznesa ideju autori – aicināti apmeklēt Info stundas19. februārī un 5. martā plkst. 16:00-18:00 Ogres biznesa inkubatorā Brīvības ielā 32, Ogrē, lai vairāk uzzinātu par inkubatora sniegtajiem pakalpojumiem un atbalsta iespējām biznesa idejas vai uzņēmējdarbības attīstībai, kā arī uzņemšanas kārtību inkubatorā. Kā arī, ik dienas ir iespēja pieteikties uz individuālām konsultācijām.

Ogres biznesa inkubatorā šobrīd ir 33 dalībnieki, no tiem 20 uzņemti inkubācijas programmā un 13 testē savas idejas dzīvotspēju pirmsinkubācijas programmā. Dalībnieku vidū ir bērnu mēbeļu ražošanas zīmols Ette Tete, augstvērtīgu adījumu ražotājs MaiMai, izklaides parks AB Park, Turklalnes Muižas Klēts ar alus darītavu, bērnu dabīgās kosmētikas radītāji Biokidd, uzņēmumu apmācību spēļu izstrādātāji Smart Games Club u.c. uzņēmumi.

LIAA Biznesa inkubatoru mērķis ir atbalstīt jaunu, dzīvotspējīgu un konkurētspējīgu uzņēmumu izveidi un attīstību, nodrošināt fiziskas personas un uzņēmumus ar uzņēmējdarbības uzsākšanai vai idejas attīstīšanai nepieciešamo vidi, kopstrādes telpu, jauno uzņēmēju kopienu, konsultācijām, mācībām, tīklošanās pasākumiem par vispārīgiem uzņēmējdarbības jautājumiem, mentoru atbalstu un līdzfinansējumu biznesa attīstībai. LIAA Biznesa inkubatori ir finansēti ERAF projekta "Reģionālie biznesa inkubatori un radošo industriju inkubators" ietvaros.

Vairāk par LIAA biznesa inkubatoriem: http://inkubatori.magneticlatvia.lv
Par pirmsinkubācijas programmu
Par inkubācijas programmu

Papildu informācija:
LIAA Ogres biznesa inkubators
Brīvības iela 32, Ogre
E-pasts: ogre@liaa.gov.lv
Tālrunis: 62400902
Facebook 

(11.02.2019.)

 

Pēc “Lursoft” pētījuma datiem divi no TOP 10 vērtīgākajiem uzņēmumiem Pierīgas reģionā 2018. gadā atrodas Stopiņu novadā - 6. vietu topā ieņem uzņēmums SIA „DEPO DIY”, 8. vietu ieņem uzņēmums SIA „Knauf”.

Lursoft veicis pētījumu, analizējot visu Latvijas uzņēmumu novērtējumus par 2018.gadu, izceļot Latvijas un reģionu vērtīgākos uzņēmumus, un meklējot, kurās nozarēs uzņēmumiem ir visaugstākā vērtība.

Lursoft aprēķinājis, ka uzņēmumu kopējā vērtība 2018.gadā sasniegusi 30,65 miljardus eiro. Gadu iepriekš, 2017.gadā, šo uzņēmumu kopējā vērtība bija par 27,05% zemāka. Jānorāda, ka pētījumā analizētie uzņēmumi 2017.gadā apgrozījuši 51,71 miljardu eiro un pēc nodokļu nomaksas nopelnījuši 2,54 miljardus eiro.

Uzņēmumu novērtējums tiek rēķināts sadarbībā ar SE Capitalia, balstoties uz Lursoft datu bāzēs pieejamajiem finanšu rādītājiem un ņemot vērā kompāniju un darbības nozaru vēsturiskos apgrozījuma, kā arī izaugsmes un rentabilitātes rādītājus. Novērtējumā netiek ņemtas vērā uzņēmumu nākotnes prognozes un citi specifiski faktori, kas varētu ietekmēt uzņēmumu tirgus vērtību.

Pētījuma dati rāda, ka, neskatoties uz apstākli, ka Rīgā koncentrēti Latvijas TOP 10 vērtīgākie uzņēmumi, tieši galvaspilsētas un tās apkārtnes uzņēmumiem pērn reģistrēts zemākais vidējais novērtējums. Lursoft izpētījis, ka 11,65% no visiem Rīgā reģistrētajiem uzņēmumiem vērtība 2018.gadā noteikta zem 1000 eiro.

Vēl zemāka vidējā vērtība nekā Rīgā ir tikai Pierīgas uzņēmumiem. Dati atklāj, ka Pierīgas reģions ir vienīgais, kurā uzņēmumu vidējā vērtība 2018.gadā bijusi zem 10 000 eiro. Proti, pērn tie bijuši 9970 eiro. Tiesa, gada laikā šo uzņēmumu vidējā vērtība augusi par 38,86%.

Visu rakstu lasiet: http://blog.lursoft.lv/2019/02/07/latvijas-vertigakie-uznemumi-koncentrejas-riga/ 

Avots: Lursoft

(08.02.2019.)

 

Šogad pirmo reizi no 25. februāra līdz 1. martam Vidzemē norisināsies Vidzemes inovāciju nedēļa, kurā notiks virkne pasākumu, kas rosinās esošos un topošos uzņēmējus, darbiniekus, vadītājus saskatīt inovāciju potenciālu savā ikdienā. 

Piecu dienu laikā visā Vidzemē tiks organizēti semināri un darbnīcas, skolēniem durvis vērs vairāki inovatīvi uzņēmumi Vidzemē, savukārt uzņēmējiem tiks piedāvāta iespēja viesoties zinātnisko institūtu pētniecības laboratorijās Rīgā, kā arī iepazīties ar reģionālo izglītības iestāžu un citu pētniecības institūciju piedāvājumu inovāciju radīšanai un izpētei. 

Nedēļas gaitā tiks izsludināti arī grantu konkursi vairākās Vidzemes pašvaldībās uzņēmējdarbības uzsākšanai un attīstībai. 

27. un 28. februārī Valmierā notiks divu dienu konference, kurā piedalīsies gan pašmāju eksperti, gan arī inovāciju attīstītāji no vairākām Eiropas valstīm. Savās zināšanās un novērojumos dalīsies akadēmiķi, pētnieki un arī praktiķi, kuru ikdienas darbs cieši saistīts ar inovācijām, kuri paši tās ikdienā attīsta vai arī palīdz to darīt citiem, tajā skaitā strādā pie valsts un pašvaldību atbalsta sistēmas izveides. Konferenci īpaši aicināti apmeklēt uzņēmēji un šajā jomā strādājošie publiskās pārvaldes speciālisti.

Paralēli konferencei 28. februārī Valmierā notiks arī 20 minūšu intensīvās biznesa konsultācijas jeb t.s. speed-consulting, kurās, iepriekš rezervējot laiku, uzņēmēji varēs satikt ekspertus, uzdot viņiem jautājumus un saņemtos padomus izmantot uzņēmējdarbības attīstībā. 

Tāpat konferences dalībnieki varēs apmeklēt Vidzemes inovāciju izstādi un iepazīties ar daļu no Vidzemē tapušajām inovācijām, kuru radīšana uzņēmumiem nesusi izaugsmi un spēju konkurēt gan tepat Latvijā, gan pasaulē. 

Iepazīties ar visiem pasākumiem var Vidzemes inovāciju nedēļas vietnē http://innovation.vidzeme.lv, kurā pieejami detalizēti pasākumu apraksti un iespējams reģistrēties to apmeklējumam. Dalība visos pasākumos ir bez maksas.

(05.02.2019.)

 

Uzsāk SEB Izaugsmes programmas uzņēmumiem trešo ciklu

Turpinot pērn veiksmīgi aizsākto Izaugsmes programmu uzņēmumiem, SEB banka ir izsludinājusi pieteikumu pieņemšanu programmas trešajam ciklam, kas notiks no marta līdz jūnijam.

Programmas mērķis ir palīdzēt uzņēmumiem sagatavoties straujai biznesa izaugsmei caur inovācijām un digitālajām tehnoloģijām. Programmas laikā 15 uzņēmumi gan vietēja, gan starptautiska līmeņa biznesa ekspertu un mentoru vadībā atklās jaunas biznesa iespējas, izveidos tām atbilstošu biznesa modeli, kā arī izstrādās sešu mēnešu rīcības plānu savu izaugsmes mērķu sasniegšanai.

SEB bankas Izaugsmes programma uzņēmumiem ir paredzēta Latvijā reģistrētiem uzņēmumiem ar vismaz divu gadu uzņēmējdarbības pieredzi, kuru gada apgrozījums pārsniedz 200 tūkstošus eiro. Daļa no Izaugsmes programmas nodarbībām un lekcijām ir pieejama publiski, un tās var apmeklēt vai vērot tiešraidē jebkurš interesents. Plašāka informācija par Izaugsmes programmu atrodama www.seb.lv/izaugsmes-programma.

(04.02.2019.)

*** *** ***

 

NVA aicina darba devējus līdz 12.februārim pieteikties vajadzīgo darbinieku apmācībai

Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) turpina pieņemt darba devēju pieteikumus vajadzīgo darbinieku apmācībai Eiropas Sociālā fonda (ESF) projekta “Atbalsts bezdarbnieku izglītībai” pasākumā „Apmācība pie darba devēja”. Tā ir bezdarbnieka praktiskā apmācība, kas ilgst 6 mēnešus: darba devējs pats sagatavo sev vajadzīgo speciālistu, saņemot no NVA dotāciju.

Praktiskā apmācība ietver profesionālās kompetences apgūšanu, kas atbilst pirmā, otrā vai trešā profesionālās kvalifikācijas līmeņa profesionālajai kompetencei. Praktisko apmācību neorganizē nekvalificētos un mazkvalificētos darbos.

Pasākuma “Apmācība pie darba devēja” īstenošanai var pieteikties komersanti, pašnodarbinātās personas, kā arī biedrības vai nodibinājumi, izņemot politiskās partijas, ārstniecības iestādes un izglītības iestādes. Pieteikums vajadzīgā darbinieka praktiskai apmācīšanai darba devējam savā NVA filiālē jāiesniedz līdz šī gada 12.februārim.

Darba devējam ir jāpiedāvā no jauna izveidota darba vieta, vai darba vietai jābūt vakantai vismaz četrus mēnešus pirms praktiskās apmācības uzsākšanas. Pēc praktiskās apmācības pabeigšanas bezdarbniekam vismaz trīs mēnešus jāturpina darbs pie tā paša darba devēja.

Kā darba devēji var pieteikties?
1.solis
Jāaizpilda pieteikuma formu, kas atrodama NVA mājaslapā, un jāpievieno prasītā informācija.
2.solis
Aizpildīts pieteikums jāiesniedz vai jānosūta pa pastu tai NVA filiālei, kuras apkalpošanas teritorijā plānota praktiskā apmācība. Visu NVA filiāļu kontaktinformācija pieejama NVA mājaslapā.

NVA filiāle līdz šī gada 12.februārim pieņems darba devēja pieteikumu un pēcāk organizēs Aktīvo nodarbinātības pasākumu īstenotāju izvēles komisijas sēdi, kurā pieteikums tiks izskatīts un pieņemts lēmums apstiprināt vai atteikt darba devējam praktiskās apmācības īstenošanu. Par komisijas lēmumu NVA filiāle informēs darba devēju un, ja lēmums būs pozitīvs, aicinās piedalīties bezdarbnieku atlasē praktiskai apmācībai un slēgt līgumu par praktiskās apmācības īstenošanu.

Detalizētāka informācija par ESF projekta "Atbalsts bezdarbnieku izglītībai" pasākumu "Apmācība pie darba devēja", tā nosacījumiem un līdzfinansējumu izlasāma NVA interneta vietnes sadaļā “Darba devējiem”.

(10.01.2019.)

 

 

Mazā biznesa diena tiks atzīmēta dienu pirms Latvijas simtgades svinībām – 17.novembrī

Mazā biznesa diena ir viena diena gadā, kad īpaša uzmanība tiek pievērsta Latvijas mikro un mazajiem uzņēmumiem, atbalstot viņus gan ar uzslavu vai padomu, gan pirkumiem vai pasūtījumiem. Mazā biznesa diena tiek organizēta iniciatīvas ''Atbalsti mazo biznesu'' ietvaros un ir viens no publiskākajiem pasākumiem, kurā piedalīties var ikviens sabiedrības loceklis. Mazā biznesa diena visā Latvijā ir katra novembra trešajā sestdienā.

Mazā biznesa dienā piedalās visi interneta vietnē www.mazabiznesadiena.lv reģistrētie uzņēmumi. Šajā vietnē ir uzkrāta un uz Latvijas kartes vizualizēta informācija par visiem iniciatīvas dalībniekiem, to piedāvātajiem produktiem un pakalpojumiem, strukturējot tos pēc dažādiem parametriem, lai palīdzētu cilvēkiem izvēlēties atbalstāmos komersantus pēc teritorijas, preces vai sniegtā pakalpojuma.  

Vietnē var izveidot sava biznesa individuālu reklāmas plakātu un īsvideo, ērti publicēt savos sociālo mediju kanālos. Sarūpēsim vēl papildus instrumentus mazā biznesa reklāmai!

Iniciatīvai ir īpaša uzlīme, kuru uzņēmēji ir aicināti izmantot kā atpazīstamības zīmi mazajam biznesam tirdzniecības vai pakalpojuma sniegšanas vietā.

Iniciatīvas ietvaros aicinām ikvienu radošu cilvēku piedalīties semināros Latvijas pilsētās, kur tiks sniegta praktiska informācija par to, kā paplašināt klientu loku, kā uzrunāt potenciālos partnerus un kā saredzēt jaunas biznesa iespējas.

Šogad Mazā biznesa diena tiks atzīmēta dienu pirms Latvijas simtgades svinībām – 17.novembrī, kas simboliski vēstīs par uzņēmīgu un radošu cilvēku pienesumu Latvijas valsts attīstībā. Iedzīvotāji tiek aicināti izmantot digitālās pasaules priekšrocības un:

  • iepazīt mazo biznesu interneta vietnes www.mazabiznesadiena.lv kartē;
  • iesaistīties mazā biznesa apzināšanā sociālā tīkla Facebook lapā AtbalstiMazo.

Mazie uzņēmēji tiek aicināti: 

(31.10.2018.)

 

23. oktobrī Ogres biznesa inkubatorā notiks informatīvs seminārs ''Inovāciju vaučeru programma''

Rīko Ogres biznesa inkubators (Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra).
2018. gada 23. oktobrī plkst. 11:00 
LIAA Ogres biznesa inkubatorā
Adrese: Brīvības iela 32, Ogre

Kopš septembra beigām ir atsākta projektu pieņemšana inovāciju vaučeru programmā  ar mērķi veicināt inovācijas aktivitāti komersantos ar tehnoloģiju pārnesi un augstas kvalifikācijas darbiniekiem atbalstot jaunu vai būtiski uzlabotu produktu vai tehnoloģiju attīstību.

Informatīvajā seminārā par LIAA piedāvāto inovāciju vaučeru programmu LIAA pārstāve Linda Grīnfelde informēs par programmu, kas un kādos gadījumos var pieteikties un, kāds ir pieejamais līdzfinansējums.
Ikviens interesents varēs uzdot sevi interesējošus jautājumus un noskaidrot – vai viņa biznesa ideja atbilst programmas prasībām.

Pieteikšanās un programma: http://www.liaa.gov.lv/lv/pasakumi/informativs-seminars-inovaciju-vauceru-programma-23-okt-2018 

Vairāk  informācijas par programmu te: http://www.liaa.gov.lv/lv/fondi/2014-2020/inovaciju-vauceru-atbalsta-pakalpojumi 

(08.10.2018.)

 

Atbalstam ražošanas telpu attīstībai apstrādes rūpniecības un IKT uzņēmumiem būs pieejami 25,4 miljoni eiro

Ņemot vērā komersantu lielo interesi par ES fondu programmu ražošanas telpu attīstībai apstrādes rūpniecības uzņēmumiem, Ministru kabinetā 25. septembrī apstiprināti Ekonomikas ministrijas (EM) sagatavotie Ministru kabineta noteikumi otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanai. 

Atbalsta programmas mērķis ir veicināt komersantu, kas darbojas tautsaimniecības nozarēs viedās specializācijas jomās vai apstrādes rūpniecībā, paplašināšanos un jaunu komersantu veidošanos, atbalstot ražošanas ēku izveidi reģionos.

Komersanti, tai skaitā pašvaldību kapitālsabiedrības, kā arī nodibinājumi un ostu pārvaldes varēs saņemt atbalstu ražošanas ēku būvniecībai, pārbūvei vai atjaunošanai apstrādes rūpniecības un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozares komersantu vajadzībām.

Atbalsts būs pieejams visos plānošanas reģionos – Rīgas reģiona (izņemot Rīgu), Vidzemes, Zemgales, Latgales un Kurzemes, katram reģionam paredzot 5 088 784,40 eiro lielu finansējumu, izņemot Rīgas pilsētu. Nosacījumi paredz, ka, lai varētu saņemt ERAF finansējumu, ražošanas ēkai jābūt ne mazākai par 2 000m2 un ēku paredzēts izmantot apstrādes rūpniecības nozarē vai IKT produktu un procesu izstrādei.

Savukārt Rīgas reģionam ir noteiktas atsevišķas prasības, kas veicina pētniecības un attīstības darbu veikšanu un fokusē atbalstu augstas pievienotās vērtības nozares mazajiem un vidējiem uzņēmumiem. Lai saņemtu finansējumu Rīgas reģionā, projekta īstenotājam būs jānodrošina minimālā platība laboratorijas telpām attiecīgā objektā vismaz 1000m2, kā arī noteikts pienākums īstenot klasteru pakalpojumus objektā esošiem nomniekiem.

Atbalsta programmas pirmās kārtas ietvaros tika iesniegti 77 projektu pieteikumi no kuriem, ierobežotā finansējuma dēļ varēja apstiprināt tikai 40 projektus. Programmas projektu pieteikumu otrās kārtas kopējais finansējums ir 25,4 miljoni eiro, nodrošinot nodarbinātības pieaugumu par 480 darba vietām. Projektu iesniegumu pieņemšanu Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā plānots uzsākt līdz šā gada beigām. 

Detalizēti ar atbalsta programmas nosacījumiem var iepazīties Ministru kabineta noteikumos "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt MVK izveidi un attīstību, īpaši apstrādes rūpniecībā un RIS3 prioritārajās nozarēs" 3.1.1.5.pasākuma "Atbalsts ieguldījumiem ražošanas telpu un infrastruktūras izveidei vai rekonstrukcijai" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi". 

Informāciju sagatavoja:
Elita Rubesa-Voravko
Ekonomikas ministrijas
Sabiedrisko attiecību nodaļa

(08.10.2018.)

 

Aicinājums uz bezmaksas apmācību semināru sociālajiem un radošajiem uzņēmējiem

Rīgas plānošanas reģions aicina sociālos un radošos uzņēmējus piedalīties apmācību seminārā par izaicinājumiem, iekarojot ārvalstu tirgus un veicinot uzņēmumu eksporstspēju. Seminārs notiks šī gada 10.oktobrī Tartu, Igaunijā izklaides un konferenču centrā „Athena Keskus“ un būs trešais seminārs četru apmācību pasākumu ciklā “TO BE THE CROSS-BORDER STARTER”. 

Apmācību mērķis ir iniciēt jaunas sadarbības idejas starp Latvijas un Igaunijas uzņēmumiem, attīstīt kompetences pārrobežu sadarbības projektu īstenošanai, kā arī iesaistīt pašvaldības kā potenciālos sadarbības partnerus biznesa ideju attīstībā. Apmācībās aicināti piedalīties esošu un jaundibinātu sociālo un radošo uzņēmumu pārstāvji, biznesa ideju īpašnieki,  kā arī pašvaldību speciālisti no Igaunijas un Latvijas, kas iesaistīti uzņēmējdarbības veicināšanas pasākumos.  

Apmācību seminārs Tartu būs veltīts jautājumiem, kas saistīti ar ekportu: ārvalstu mērķa tirgus definēšana, kontaktu veidošana ar potenciālajiem sadarbības partneriem ārvalstīs un prasmīga produkta vai pakalpojuma eksporta stratēģijas izstrāde. Semināra pirmajā daļā dalībnieki tiks aicināti piedalīties starptautiskā mārketinga teorētiķa un praktiķa Jakob Saks (Igaunija) vadītājās darba grupās, savukārt semināra otrā daļa būs veltīta uzņēmēju pieredzes stāstu izziņai saistībā ar izaicinājumiem un priekšnoteikumiem, lai apgūtu izvēlētos eksporta tirgus. Seminārā būs iespēja iepazīt tādu uzņēmumu kā „Ette Tete“ (LV), „Puupank“ (EST), „StenCilist“ (EST) atziņas par ārvalstu klientu atrašanu un to uzticības iekarošanu, lai veiksmīgi pārdotu savu piedāvājumu. 

Reģistrācija apmācībām līdz š.g. 5.oktobrim: https://ej.uz/jointTartusession3  

Apmācību semināra darba valoda: angļu valoda

Norises vieta: „Athena Keskus“, Tartu, Igaunija (dalībniekiem no Latvijas būs nodrošināts transports uz/no Tartu, izbraukšana no Rīgas plānota 7:30)

Dalība apmācību seminārā bez maksas; no  viena uzņēmuma aicināti piedalīties ne vairāk kā divi pārstāvji. Ieskats iepriekšējos apmācību semināros, kā arī prezentācijas pieejams: http://rpr.gov.lv/ieviesana-socials-un-radoss/ 

Projektu vadītāja Ilze Kļaviņa

(18.09.2018.)

 

Stopiņu novada dome 2018.gada 3. oktobrī  plkst. 11.00  Ulbrokas kultūras namā organizē Stopiņu novada uzņēmēju tikšanos.

Programmā:

  • Atklāšana, priekšsēdētājas uzruna, 5-10 min.
  • Ogres biznesa inkubators – LIAA jaunākā informācija uzņēmējdarbības attīstībai, finansējuma piesaistei, 20 min.
  • Stopiņu novada attīstības programmas 2019.-2025.gadam projekts – uzņēmēju redzējums, diskusijas, 30 min.
  • Stopiņu novada uzņēmēju biedrības dibināšana, 30 min.

Dalībniekiem pieteikties sūtot e-pastu uz adresi planotajs@stopini.lv

(30.08.2018.)

 

Godināti Stopiņu novada uzņēmēji

2017. gada 9. novembrī notika “Stopiņu novada uzņēmēju diena 2017”, kuru organizēja Stopiņu novada pašvaldība.

Kā Uzņēmēju dienas norises vieta šogad tika izraudzīta “Pienenīte”. Pasākumu atklāja un visus uzņēmējus sveica PII “Pienenīte” audzēkņu vokālais ansamblis, skolotājas Līgas Kurzemnieces vadībā. 

Stopiņu novada domes priekšsēdētāja Vita Paulāne sniedza nelielu ieskatu par Stopiņu novada pašvaldību. Projektu vadītāja Ilze Kļaviņa pastāstīja par projektu aktualitātēm un atbalsta iespējām uzņēmējiem. Attīstības un plānošanas speciāliste Linda Čakše informēja par izmaiņām jaunajā novada teritorijas plānojumā, kas stājās spēkā no 2017. gada. Ainavu arhitekte Megija Gailīte prezentēja ideju par Latvijas simtgadei veltīta skvēra izveidi Ulbrokā un uzņēmēju iespējamo līdzdalību skvēra idejas realizācijā.

SIA “Getliņi EKO” vadītājs Imants Stirāns uzrunāja uzņēmējus par iespēju veidot savstarpēju uzņēmēju sadarbības platformu, lai kopīgi risinātu dažādas problēmas un veidotu vienotu interešu pārstāvību pašvaldībā un citās organizācijās.

Šogad novadā ir uzsākta tradīcija – novada uzņēmēju apbalvošana. Uzņēmumi tika apbalvoti dažādās nominācijās, ņemot vērā veiktos nodokļu maksājumus, nodarbināto darbinieku skaitu, veiktās inovācijas, izaugsmes, attīstības un citus faktorus.

Izvērtējot Valsts Ieņēmumu dienesta sniegto informāciju par uzņēmumu veiktajām iemaksām valsts budžetā 2016. gadā, nominācijā “LIELĀKAIS NODOKĻU MAKSĀTĀJS” balvas tika pasniegtas - SIA DEPO, SIA KNAUF, SIA GETLIŅI EKO, SIA BSW LATVIJA, SIA VOLVO TRUCK LATVIJA, SIA TAMRO. Nominācijā “NOVADA LIELĀKAIS DARBA DEVĒJS” tika apbalvoti SIA  KRONUS un SIA DINOTRANS. Nominācijā “LIELĀKAIS NEKUSTAMĀ ĪPAŠUMA NODOKĻU MAKSĀTĀJS” balvas saņēma SIA BEINITS, SIA BALT CARGO SOLUTIONS, SIA CONSOLIS LATVIJA, SIA METAMIX SERVICE GROUP. 

Nominācijā “NOVADA EKSPORTĒTĀJS” balvu saņēma uzņēmums SIA MARKO KEA. Nominācija “NOVADA PAKALPOJUMA SNIEDZĒJS” tika pasniegta uzņēmumam SIA AUGSTCELTNE. Uzņēmums SIA ULBROKA tika apbalvots nominācijā “NOVADA IZAUGSME”. 

Mūsu novadā turpina attīstīties tūrisms un arvien jauni uzņēmumi uzsāk darbību šajā nozarē. Nominācijā “TŪRISMA PAKALPOJUMU SNIEDZĒJS” balvu saņēma piemājas zoo “BRIEŽI”, kas veiksmīgi darbojas jau vairākus gadus un ir apmeklētāju iecienīts. Nominācijā “NOVADA JAUNUMS TŪRISMĀ” balvu saņema KRĪVU KLĒTS muzeja saimnieki. Šī lauku sēta savu darbību uzsāka 2015. gadā, 2017. gadā viesi tika uzņemti jau kuplā skaitā un sēta atvērta arī kāzu tradīciju veikšanai un svinībām. 

Nominācijā “NOVADA POUPLĀRĀKAIS PĀRTIKAS VEIKALU TĪKLS” tika apbalvoti SIA ANADA LaTS VEIKALI, kas darbojas 3 novada ciemos.

SIA ULENBROKS, plašāk zināma kā kafejnīca “Pie kamīna”, tika apbalvota nominācijā “NOVADA VIESMĪLĪBA”. 

Sakām paldies visiem novada uzņēmējiem par ieguldījumu uzņēmumu un novada izaugsmē. Paldies tiem uzņēmumiem, kas atbalsta novada jauniešus, piedāvājot iespēju vasarā strādāt – jau vairākus gadus notiek sadarbība ar SIA “Getliņi EKO”, šogad pievienojās tirdzniecības nams “Kurši”, aicinām arī citus uzņēmumus, sadarbībā ar pašvaldību, piedāvāt darbu jauniešiem vasaras mēnešos. 

Paldies visiem uzņēmumiem, kas ar savu atbalstu piedalās novada pasākumu organizēšanā un norisē, sporta komandu atbalstā, īpaši  SIA “Ulbroka”, SIA “Kronus”, SIA “Knauf”, SIA “Getliņi EKO”.

Uzņēmēju dienas diskusijās tika atbalstīta ideja par novada uzņēmēju apvienības veidošanu. Uzņēmēji vienojās par tikšanās organizēšanu janvārī, SIA “Getliņi EKO” uzņēmumā. Aicinām novada uzņēmējus, kuri nav pieteikušies, bet ir interese -  pieteikties kopējai sadarbībai, kontaktpersona un plašāka informācija – Inese Skrastiņa, e-pasts: inese.skrastina@stopini.lv, tālr. 27854570.

Lai veiksmīga un produktīva turpmākā sadarbība!

Stopiņu novada dome

Fotogalerija: http://stopini.lv/lv/galerijas/stopinu-novada-uznemeju-diena-2017-439

(10.11.2017.)

 

11.oktobrī aicinām Stopiņu novada uzņēmējus uz semināru

Lai stiprinātu savstarpējo sadarbību un veicinātu uzņēmējdarbības attīstību, aicinām Stopiņu novada uzņēmējus piedalīties seminārā.

Semināra norises laiks: 2016. gada 11.oktobrī plkst.11.30 -13.30 

Norises vieta: Ulbrokas kultūras namā  (Institūta iela 1a, Ulbroka, Stopiņu novads, LV- 2130)                                                     

SEMINĀRA PROGRAMMA:

1.   Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras atbalsta formas un iespējas.

2. Ogres biznesa inkubatora darbība un sadarbības iespējas ar Stopiņu novada uzņēmējiem.

Dalība: bezmaksas.

Pieteikšanās: Vēlams pieteikt dalību seminārā līdz 10.oktobrim pie novada domes projektu vadītājas Ilzes Kļaviņas elektroniski uz e-pastu: ilze.klavina@stopini.lv vai pa tālruni 27757387.   

Informācija: Ogres biznesa inkubatora darbības teritorija - Ogres novads, Lielvārdes novads, Ķeguma novads, Stopiņu novads, Salaspils novads, Ropažu novads, Ikšķiles novads.

Ilze Kļaviņa, projektu vadītāja

(10.10.2016.)

 

Atpakaļ